Giancarlo na páteční tiskové konferenci
Pro většinu z vás je tu dnes něco nového, také pro Vás, Giancarlo, je to nový tým.
Giancarlo: "Ano, pro mě to samozřejmě nová trať není, ale nový tým, nová výzva, a zatím to vypadá velice slibně. Přes zimu jsme udělali velký krok vpřed, a dokonce ani tady to nevypadá tak špatně, takže jsem spokojen s prací, kterou jsme tu s týmem zatím odvedli. Samozřejmě nás čeká ještě spousta práce, bude to náročné."
Giancarlo, dnes na trati bylo docela drama, zdálo se, že to bylo hodně obtížné. Bylo to kvůli "zelené" trati, nebo proč?
Giancarlo: "Ano, největším problémem byl ale vítr. Počasí dnes bylo hodně větrné, takže byl vůz s každým kolem a s každou další zatáčkou nekonzistentní. Co se týče brzdných bodů, bylo to dosti nepředvídatelné, a uprostřed zatáček jsme se trápili s nedotáčivostí. Na to, že byl pátek, okruh ani tak špatný nebyl, ale samozřejmě zítra a především v neděli pro nás bude život s více pogumovanou tratí mnohem snazší."
Myslíte, že to bude více vyrovnané?
Giancarlo: "Samozřejmě, že se vše více vyrovná, především pneumatiky. Dnes jsme měli problémy s drolením pneumatik, takže bylo těžké jezdit konzistentně, zvláště na měkkých pneumatikách."
Zdá se, že vůz bude velice dobrý, co myslíte, že s ním můžete letos dokázat?
Giancarlo: "Tak, nejdříve jsme udělali velký pokrok, především s novým aero paketem. Pro příští závod máme další malý krůček, což je dobré, takže tým pracuje velmi dobře, 24 hodin denně ve větrném tunelu. Pracují již na voze pro rok 2009, je to dobrý projekt, jsem s ním spokojen. Musíme pracovat hodně tvrdě, tak jako nyní, a v budoucnu bychom mohli profitovat."
Jaký je rozdíl mezi měkkou a tvrdší směsí pneumatik?
Giancarlo: "Jsou to stejné směsi jako loni, a vzhledem k podmínkám na trati fungují docela dobře až na problém s drolením, ale tady v Melbourne je to normální. V neděli to bude lepší."
A ovlivní to nějak horko?
Giancarlo: "Dnes bylo opravdu horko, ale nezdá se, že by to byl nějaký velký problém pro pneumatiky, ale fyzicky to dnes bylo docela náročné, zvlášť pro mě, protože jsem ještě trochu nachlazen."
Pánové, jste tu na nejlepším místě, abyste zhodnotili své kolegy. Můžete prosím jmenovat, tedy kromě sebe, kdo se podle vás na konci sezony stane mistrem světa?
Mark Webber: "Kimi."
Giancarlo: "Asi Kimi."
Heikki Kovalainen: "Bez komentáře."
Giancarlo: "Heikki, řekni Heikki."
Timo Glock: "Musíme si počkat na první závod. Nikdy nevíte, kdo bude na čele, teď opravdu nevím. Uvidíme po prvním nebo po dvou závodech, jakým směrem se to bude odvíjet. Řekl bych, že Nelson!"
Nelsinho Piquet: "Chtěl jsem říct, že Timo."
Timo Glock: "Kimi."
Nelsinho Piquet: "Také jsem chtěl říct Kimiho."
Sebastien Bourdaise: "Ještě se neodjela první kvalifikace, takže je to velice sporné, ale jestliže si musíte vybrat, potom kluk, co vyhrál šampionát loni, je jasným favoritem."
Heikki, týmový kolega nebo váš krajan?
Heikki: "Lewis."
Mrzelo by vás, kdybychom opustili tento okruh, jak se možná stane?
Giancarlo: "Souhlasím s Markem, tuto zemi mám opravdu moc rád. Ve městě panuje skvělá atmosféra. Na Melbourne mám skvělé vzpomínky, můj první závod v roce 1996 a vítězný závod v roce 2005, takže z tohoto okruhu mám dobrý pocit. Kolem jsou tu dobré restauranty, takže by bylo dobré udržet tento okruh."