Preview: VC Maďarska
Formule 1 se nám přesouvá do bývalého východního bloku, konkrétně do Maďarska na Hungaroring. Tento okruh je znám svojí pomalostí, špatným předjížděním a všudypřítomným horkem. Ovšem většina pilotů si závodění na této trati užívá a rádi se sem vracejí. Řada z nich zde slavila své první úspěchy. Na tomto podniku se dá očekávat hojná česká návštěva, protože tato trať je nám nejblíže a cenově nejdostupnější.
Loňská Grand Prix
Týmu Force India, dřívějšímu Spykeru, se v roce 2007 na tomto okruhu příliš nedařilo. Jak již bylo tradicí, startovaly oba vozy z poslední řady. Tím 21. byl Adrian Sutil, který v závodě dojel předposlední. Z 22. místa na roštu vyjížděl Sakon Yamamoto, ale odkroužil jenom čtyři kola a po nehodě odstoupil.
Závod na Hockenheimu
Poslední dobou je již téměř tradicí, že oba vozy Force India jsou na úplném chvostu startovního pole. Na Hockenheimu tomu nebylo jinak a do závodu vyjížděly z poslední řady. Adrian Sutil svou jízdu dokončil na patnáctém místě a Giancarlo Fisichella byl o jedno místo za ním.
Pořadí v šampionátech
U tohoto týmu je to neustálé opakování. Deset závodů je za námi a na jejich kontě pořád svítí nula. Jsou jediným týmem ve startovním poli, který zatím nezískal ani bod. Dokonce i všichni ostatní piloti se alespoň jednou vešli do nejlepší osmičky. Force India se to zatím nepodařilo...
Mike Gascoyne, technický ředitel:
Použijete bezprodlevovou převodovku v Maďarsku?
"Měli jsme velmi úspěšné představení bezprodlevové převodovky během testů v Jerezu. Piloti nám podali velmi pozitivní ohlasy a samozřejmě ji chceme použít tak brzy, jak jen to bude možné. Nicméně potřebujeme s ní najezdit větší vzdálenost, než ji použijeme pro závody, ale již během pátečních tréninků ji otestujeme. Obě naše převodovky mají za sebou tři závody ze čtyř povinných. Použijeme ji v pátek, ale během závodu pojedeme se standardní převodovkou a bezprodlevovou verzi představíme ve Valencii. Rozhodli jsme se proto, abychom mohli najet větší vzdálenost a nedostali žádnou penalizaci za předčasnou výměnu. Jsem si jist, že jsme plně připraveni představit ji po letní pauze."
V Maďarsku je důležité kvalifikační umístění, ale vypadá to, že toto je Achillovou patou vašeho týmu. Jaké z toho máte pocity?
"V kvalifikaci ztrácíme oproti naší závodní rychlosti a Maďarsko je místo, kde předjíždění je velmi obtížné, proto kvalifikace je mnohem důležitější než obvykle. Ale nezapomínejme, že jsme byli opravdu konkurenceschopní v Monaku a na Hungaroringu se používá velmi podobné nastavení: maximální přítlak. Je zde málo možností k předjíždění, proto se musíme zaměřit na to samé jako v Monaku, tedy dobrou strategii, která nám pomůže."
Jak hodnotíte výkonnost týmu v Německu?
"Německá kvalifikace byla zklamáním. Oba naše vozy se necítily tak dobře, abychom z nich vymáčkli maximum, ale v závodě jsme opět byli mnohem konkurenceschopnější a byli jsme schopni bojovat s vozy před námi. Musíme v tom pokračovat i v Maďarsku. Doufáme, že s představením bezprodlevové převodovky ve Valencii se posuneme do středu pole."
Colin Kolles, šéf týmu:
Jaké jsou vaše cíle pro Maďarsko?
"Neděláme si přehnané iluze pro tento závod, který bude obtížný. V kvalifikacích nepředvádíme dobrou výkonnost a získání několika pozic během závodu na Hungaroringu bude velmi obtížné, pokud se dobře nekvalifikujeme. Musíme se zaměřit na strategii, aby nám pomohla a pokusit se v kvalifikaci odvést maximum. Poté potřebujeme mít dobrou spolehlivost, abychom dostali oba vozy do cíle."
V poslední závodech Adrian a Giancarlo ukázali, že mezi sebou bojují o rychlost. Je tento pár takový, jaký jste očekávali?
"Když jsme podepsali Giancarla, věděli jsme, že bude tlačit na Adriana, aby jel na limit. A to se opravdu stalo. Adrian potřeboval dobré srovnání, aby využil svůj potenciál a nyní tlačí na pilu mnohem více. Giancarlo měl několik obtížných závodů díky vyvážení vozu, ale velmi pozitivně ovlivňuje tým, nejen Adriana, ale všechny: inženýry, mechaniky a každého v továrně. Všichni nyní pracují na maximum, takže je potěšením, že ho máme."
Zdroj: Auto.cz