Rozhovor: Giancarlo
Giancarlo Fisichella prožívá letos náročnou sezonu - po letech u mistrovského Renaultu je zpět v týmu, který bojuje hluboko v druhé polovině startovního pole, prakticky bez šancí na regulérní zisk bodů. Přestojeden z nejzkušenějších jezdců historie, co se týče startů ve Velkých cenách, zůstává pozitivní a věří v úspěšnější sezonu 2009.
Šampionát již netrpělivě očekává zbrusu novou městkou trať ve Valencii, která bude hostit Velkou cenu Evropy. Ital se na závod těší a doufá, že týmu nová bezprodlevová převodovka přinese zlepšení. Rozhovor se dále točí kolem uplynulé sezony, letní přestávky či nejbližší budoucnosti.
Giancarlo, letní přestávka je vždy časem pro zhodnocení dosavadního průběhu sezony. Jsou to pro Vás šťastné vzpomínky?
"V tento moment tu není příliš mnoho šťastných vzpomínek, mimo skutečnost, že jsem spokojen s prací, kterou jsem odvedl s týmem. Doposud jsem podával v každém závodě to nejlepší, potřebujeme ale dostat z vozu více výkonu, abychom dosáhli větších vzpomínek."
Vy ani Váš týmový kolega jste doposud v této sezoně nedosáhli na umístění na bodované pozici, a tak tým Force India zůstává bez jediného bodu. Je toto něco, co Vás znepokojuje?
"Adrian byl blízko bodů v Monaku a já se držel na bodech několik kol ve Španělsku – mimo toho tu ale nebyly opravdové šance. Nicméně to mě netrápí, protože věřím programu."
Příští víkend čeká Formuli 1 první závod na městské trati ve Valencii, v rámci Velké ceny Evropy. Tým zde poprvé představí vůz VJM01 s bezprodlevovou převodovkou. Jaké jsou Vaše zkušenosti z testů a proč jste s touto převodovkou nenastoupili už v závodě v Maďarsku?
"V plánu byla jízda pouze v pátek (v Maďarsku), pak jsme jeli bez ní. Jsem spokojen s tímto systémem, funguje dobře."
Jaké vylepšení očekáváte, že vám to přinese co se týče konkurenceschopnosti?
"Dvě desetiny sekundy na jedno kolo, možná tři během závodu. My ale potřebujeme šest nebo sedm desetin ke snížení ztráty na auta vpředu. Takže snadné to nebude."
Zdá se, že Force India začalo sezonu relativně dobře, pak jste ale ztratili krok s ostatními týmy během několika posledních závodů. Co byste řekl, že tomu bylo důvodem?
"Důvod je vždy stejný. Při posledních závodech se všichni zlepšovali, a je tak téměř nemožné snížit ztrátu. Velké týmy dělají největší skoky a ty malé zůstávají zde."
Před námi je nyní nový okruh v rámci dalšího podniku sezony ve Valencii. Poznal jste několik nových tratí během své dlouhé kariéry ve Formuli 1. Jaké to je pro jezdce, dosáhnout dobré výkonnosti na trati, kterou nezná?
"Měli bychom se ji naučit v prvních deseti kolech, máme dost času v pátečních trénincích. Důležité je nemít mechanické problémy a jezdit nejlepší možné časy v rámci programu."
Jak se Vy osobně připravujete na takovou situaci? Pracujete se simulátorem?
"Sleduji data, hovořím s mými inženýry a procházím se po trati."
Majitel týmu Force India, Vijay Mallya, nedávno prohlásil, že vy a Adrian budete překvapeni vozem pro sezonu 2009, naznačil zároveň, že oba zůstanete s týmem pro příští sezonu. Můžete si být tím jistý?
"Jsem velmi rád za to, co Vijay řekl o jezdcích. Myslím, že Adrian a já prokazujeme sílu a velký týmový duch. Jak jsem řekl dříve, jsem šťasten s Force India, mám smlouvu na sezonu 2009 a nikdy jsem se neviděl nikde jinde."
Kolik jste toho již viděl z vozu pro příští sezonu?
"Dost, abych věřil programu pro sezonu 2009!"
Máte nového fyzioterapa, Balbira Singhaho, který dlouhodobě spolupracoval s Michaelem Schumacherem, a ten se nyní stará o vaše zdraví. Podělil se s vámi nějakým způsobem o tajemství úspěchu Michaela Schumachera?
"Je to jiná situace, takže řekl bych, že to může být pro něj náročné, v porovnání s jeho dny u Ferrari. Jedno je jisté: Balbir je mistrem světa v tom, co dělá."
Otázka nakonec – jak trávíte letní přestávku?
"S mojí rodinou na mé lodi - máme se skvěle."
Zdroj: F1 Sports