Velká cena Malajsie
Závod v Melbourne pro Giancarla Fisichellu skončil hned v první zatáčce, kdy ho bojující jezdci Nelson Piquet Jr. a Timo Glock postrčili z trati, a jeho vůz se dokonce objevil ve vzduchu. Italský pilot tak nemohl ukázat skutečný potenciál vozu VJM01, ale bude k tomu míti příležitost již tento víkend, a to na malajském Sepangu, na který má velice dobré vzpomínky.
Giancarlo před závodním víkendem
"Už se těším do Malajsie, myslím, že teď můžeme ukázat, jak na tom skutečně jsme v průběhu závodu. Když jsme v Austrálii museli odstoupit tak brzy, nemohli jsme demonstrovat skutečnou sílu, jak blízko jsme vlastně ostatním. VJM01 je více konzistentní a stabilnější a pro tento závod máme pár nových částí, takže myslím, že se můžeme posunout o další krůček dopředu.
Na tento závod mám dobré vzpomínky. V roce 2006 jsem tu s Renaultem vyhrál a ačkoli teď nejsme ve stejné pozici, myslím, že bychom mohli podat dobrý výkon. Můj cíl je stejný jako předtím: chci přivézt tým poprvé do druhé části kvalifikace, a potom dokončit závod. Jak ukázala Austrálie, stát se může cokoli, a pokud tam budeme, máme dobrou šanci získat dobrý výsledek."
Páteční volné tréninky
Oba piloti týmu Force India dnes pracovali především na nastavení, testování pneumatik a shromažďování dat pro novou aktualizaci aerodynamiky, která je na tento víkend připravena.
Přestože první trénink nevypadal z pohledu týmu úplně nejlépe (Fisico P19, Sutil P22), a navíc selhal motor Ferrari ve voze Adriana Sutila, ve druhém tréninku se Fisico opět dokázal dostat do první desítky - na devátou pozici s 37 odjetými koly.
Giancarlo Fisichella: "Od rána jsme se hodně zlepšili. Ráno jsme trpěli velkou nedotáčivostí a potom zase přetáčivostí, což opravdu nebylo konzistentní, ale udělali jsme velký krok vpřed a ve druhé části už byla stabilita lepší. Bylo to konzistentnější a pohodlné. Bohužel, když jsem jel s novými pneumatikami, jel Glock uprostřed poslední zatáčky velmi pomalu, takže jsem ztratil tři desetiny. Přijatelné to nebylo, ale naštěstí nešlo o kvalifikaci."
Adrian Sutil: "Ráno jsme měli problémy s motorem a poté už odpolední část nebyla tak dobrá. Znovu jsme měli problém s novými pneumatikami - nevím, jestli to bylo autem nebo tlakem, ale neměli jsme dost času na použití jemnějších pneumatik. Musíme se na to podívat a do zítřka se zlepšit, protože s dneškem nejsem spokojen."
Mike Gascoyne: "Užitečný den. První část byla náročná, protože jsme měli malý grip a oba vozy trpěly velkou nedotáčivostí a na Adrianově voze vypověděl službu motor, což mu omezilo jízdy. Nicméně jsme o přestávku byli schopni analyzovat důvody toho a do druhé části se zlepšit. Dlouhé jízdy vypadaly velmi dobře a mohli jsme nashromáždit všechna data, která potřebujeme. Znovu jsme ukázali, že máme konkurenceschopné auto pro střed pole a musíme jen na zítra udělat vše pro to, abychom se ujistili, že se můžeme kvalifikovat co nejlépe."
Kvalifikace - Fisimu utekl postup do Q2 o 0.04 sekundy!
Giancarlo - 17. místo: "Jenom pět setin od postupu do druhé části, bylo to tak těsné! Jsem trošku zklamaný, že jsem se tam nedostal, ale dal jsem do toho všechno a moje kolo bylo fantastické. Je to velmi povzbuzující - jenom pět setin od Q2 a dokonce méně než sekundu za vítězem první části - to je velmi slibné do budoucna. Tým dosud pracoval velmi dobře. Samozřejmě je toho ještě tolik, na čem je třeba zapracovat, ale jdeme správným směrem, což je skvělé."
Mike Gascoyne: "Bylo to zklamání, když Giacarlovi utekla druhá část jen o pět setin sekundy. Je to frustrující být v první části jen sekundu za nejrychlejším a přesto zůstat sedmnáctý, ale to jen ukazuje, jak je v současné době Formule 1 vyrovnaná a vzrušující. Giancarlo dnes odvedl dobrou práci, Adrian bojoval s vyvážením. Obecně si myslím, že máme konkurenceschopné auto, které může závodit s těmi, kteří jsou před námi. Nové části, které máme na autě, zvýší naši výkonnost."
Závod z pohledu týmu Force India
Giancarlo - 12. místo: "Upřímně řečno, myslím, že jsme tu předvedli maximum. Na startu se mi protočila kola a ztratil jsem hodně pozic. Nevím proč, musíme se na to podívat. Ve svém prvním stintu jsem trpěl nedotáčivostí, odcházely mi měkké pneumatiky, ale potom při zastávce se to urovnalo a na tvrdších gumách jsem odjel oba další stinty. Jsem spokojen s tempem z konce závodu. Je to příslib pro zbytek sezóny."
Adrian - nedokončil: "Velmi brzy po začátku závodu jsem měl mechanický problém a musel jsem odstavit auto mimo trať. Jsem velmi zklamaný s takovým vstupem do šampionátu. Zvlášť poté, co jsem musel tak brzy odstoupit i v Austrálii."
Mike Gascoyne: "Víkend měl skutečná pozitiva, ale také byl opravdu velkou smůlou pro Adriana. Povedl se mu skvělý start a jeho tempo v závodě vypadalo opravdu nadějně, takže je opravdu škoda, že měl velmi brzy problém s hydraulikou. Giancarlo měl špatný start, ale po první zastávce ukázal opravdu konkurenceschopnou jízdu. Bylo zklamání nemít obě auta v cíli, ale celkově si myslím, že se můžeme těšit na mnohem lepší sezónu, než měl tým v posledních několika letech."
Vijay Mallya: "V Malajsii jsme ukázali skutečné zlepšení oproti loňské sezóně. V roce 2007 byl tento tým na konci roštu, letos jsme byli jen o 0.05 sekundy od postupu do druhé části kvalifikace. Zlepšili jsme naše nejrychlejší kolo o dvě sekundy, tedy více, než jakýkoliv tým v poli. Ale hlavně jsme ukázali, že jsme schopni závodit a už nejsme tým, který uzavírá pole. Adrian znovu odstoupil brzy. Nebyla to jeho chyba, ale bohužel přišel o šanci ukázat, jak mohl dopadnout. Zato Giancarlo zajel excelentní závod s několika velmi slibnými časy. Myslím, že je to velmi nadějné pro zbytek sezóny."