Velká cena Španělska
Giancarlo před závodním víkendem
"Podle všeho se VJM01 zlepšuje v každém závodě a test v Barceloně to zcela jasně potvrdil. Má celkově více gripu, ale hlavně při brzdění, takže je stabilnější a my na něj můžeme tlačit. Posunuli jsme se v Barceloně z únorového času 1:22,2 na 1,20,7 v testu minulý týden, což je krok vpřed, i když je to částečně dáno lepšími podmínkami na trati. Ve Španělsku také budeme mít nové aerodynamické díly, takže jsem si celkem jistý, že v tomto pokroku můžeme pokračovat, protože všechny díly, kterými byl doposud vůz osazen, fungovaly dobře. Naše oddělení aerodynamiky má ty správné nápady!"
"GP Španělska bude tento víkend stejně vyrovnaná jako v minulosti. Trať se mi líbí, patří mez mé oblíbené, takže pokud uděláme vše správně, myslím, že budeme mít dobrou šanci. Našimi nejbližšími konkurenty jsou v tuto chvíli asi Toro Rosso a Honda. Všichni jsme mimo bodovaná umístění a bojujeme o každou příležitost. Letos chci znovu bojovat a využít vše, co se nám naskytne."
Páteční volné tréninky
První trénink zajel Fisico na 17. místo s časem 1:23.196, zatímco ve druhém se zlepšil na 9. místo a čas 1:22.383.
Navíc téměř celou první polovinu druhého tréninku se oba piloti Force India vyhřívali velmi vysoko ve výsledkové listině, s Fisicem na první pozici!
Piloti Force India po pátečních trénincích
Giancarlo - 17. a 9. místo: "Stabilita vozu byla odpoledne obzvláště dobrá. Ráno jsme trpěli nedotáčivostí, ale mezi dneškem a testy byl velký rozdíl. Dnes jsme měli méně gripu, trpěli vetší nedotáčivostí a protáčením kol, takže jsem ráno trošku bojoval. Odpoledne jsem byl spokojenější a jeli jsme správným směrem. Je příliš brzy na to, říci to definitivně, ale nevypadá to tak špatně."
Adrian - 16. a 10. místo : "Dnes to nebylo špatné. Myslím, že jsme začali docela dobře, ačkoli podmínky na trati byly velice odlišné od těch, které tu byly při testech. Oproti minulému týdnu jsme ztratily jen grip, takže ráno bylo v pořádku, ale odpoledne bylo ještě lepší. Nasadili jsme nové pneumatiky a odjeli s nimi ve druhé části pár kol a stabilita vozu byla velmi dobrá. Byl jsem docela spokojen, ale později se zvedl vítr a ačkoli delší jízdy nebyly špatné, nebyl jsem se stabilitou spokojen. V poslední jízdě dne to nebylo, jak jsem předpokládal; změnil se vítr a já na to nemohl reagovat, takže poslední jízdy mohly být lepší, ale oproti posledním třem závodům to bylo zlepšení. Krok za krokem se zlepšujeme."
Mike Gascoyne - technický ředitel: "Další produktivní den bez větších mechanických problémů na voze. Okruh měl méně gripu než minulý týden, ale pracovali jsme na našem programu posuzování obou sad pneumatik a práce na nastavení. Podmínky ve druhé části byly docela těžké, protože se zvedl vítr a klesla teplota, ale celkově myslím, že jsme konkurenceschopnější, než jsme očekávali, takže bychom mohli očekávat dobrý víkend."
Kvalifikace - předposlední řada v Barceloně...
Už sobotní volný trénink poněkud zmírnil euforii v řadách týmu Force India, kdy jeho piloti nedokázali zlepšit své páteční časy a umístili se na 18. a 19. pozici.
Ačkoliv se v pátek zdálo, že by se alespoň jeden z pilotů mohl konečně probojovat do druhé části kvalifikace, sobotní odpoledne na okruhu v Barceloně tomu příliš nenasvědčovalo.
Překvapení se ani tentokrát nekonalo, Fisico skončil 19. s časem 1:22.516, jeho týmový kolega skončil ještě o místo dále.
Jezdci se potýkali především s nedotáčivostí vozu, a ani přilnavost nebyla právě ideální.
Kvalifikace z pohledu týmu Force India
Giancarlo - 19. místo: "Měl jsem nějaké problémy v mé první jízdě s nedotáčivostí vozu, takže jsem jel v první jízdě jen dvě časovaná kola, ale ukázalo se to jako nejlepší řešení. Po včerejšku to bylo trochu zklamání, ale teď se musíme soustředit na zítřejší závod. Máme dobrý výkon, takže uvidíme zítra."
Adrian - 20. místo: "Neměl jsem štěstí. První jízda byla dobrá, měl jsem čas 23.1, a to je pro první kolo poměrně dobré. V druhé jízdě jsem se cítil mnohem lépe, ale pak jsem se na trati potkal s jiným vozem, ztratil jsem rychlost a začal jsem se potýkat s velkou nedotáčivostí vozu. V mé třetí jízdě jsem měl velice dobrý čas v prvním sektoru, ale začal jsem mít nějaké problémy s brzdami. Jsem zklamaný. Myslel jsem si, že dnešní kvalifikace mohla být pro mě jedna z nejlepších, cítil jsem se moc dobře. Doufejme, že zítřek bude lepší."
Závod z pohledu týmu Force India
Giancarlo - 10. místo: "Není to tak špatné. Desáté místo je nejlepší výsledek sezóny. Vím, že některá auta měla nehody, ale udělal jsem maximum. Po první jízdě za safety carem bylo auto velmi dobré. Cítil jsem se fajn a myslím, že jsem byl celkem konkurenceschopný. V posledním stintu s tvrdými gumami jsme neměli dobrý grip."
"Snažil jsem se, co se týče gripu, byl jsem na limitu. Užil jsem si bitvu s Heidfeldem. Byl rychlejší než já, ale dlouho jsem se držel za ním. Je to rozhodně lepší než včera, ale stále je třeba dost pracovat a získat víc."
Adrian - nedokončil: "Opět zklamání. Po dobrém startu jsem jel do čtvrté zatáčky vnitřkem a zkoušel předjet jiné auto. Ale byl jsem moc blízko a nemohl projet zatáčku. Narazil jsem do auta (do Sebastiana Vettela - pozn. red.) a bylo po závodě. To je velké zklamání ze zakončení víkendu."
Mike Gascoyne - technický ředitel: "Dobré i špatné. Oba jezdci měli skvělé starty, ale bohužel Adrian musel odstoupit už v prvním kole. Giancarlo zajel výborný závod a dokázal získat několik míst. Dokázal držet tempo v čele skupiny, jak jsme předpokládali."
"Bylo těžké, že safety car vyjel těsně předtím, než jsme měli jet do boxů, ale Giancarlo odvedl skvělou práci, ušetřil palivo, takže jsme vydrželi, než se pitlane otevřela. Udělali jsme krátkou zastávku, aby se posunul dopředu. Perfektně to fungovalo, ale pak jsme se zdrželi za Satem, takže jsme nemohli využít lehké auto a ztratili tak několik míst."
"Byla to smůla, na osmé místo jsme měli šanci. Ale dobrá práce od Giancarla i týmu - naše první umístění v top ten. Znovu jsme se celkem slušně ukázali v závodě, ale musíme zlepšit kvalifikace."
Dr. Vijay Mallya - výkonný ředitel: "Jsem hrdý na dnešní výsledek. Umístění v top ten ve čtvrtém závodě historie je úspěch. Především vzhledem k tomu, kde byl tento tým minulou sezónu. Giancarlo ukázal v závodě své kvality, měl dobrý start, jel důrazně a několik kol byl na bodované pozici."
"Držel za sebou auto, které vedlo pohár konstruktérů, což mi vneslo úsměv do tváře! Bohužel Adrian neměl takové štěstí. Zkusil předjet, ale nevyšlo to. Jenže když startujete blízko konci pole, musíte riskovat. Musíme pracovat na zlepšení v kvalifikaci. Pokud budeme startovat z lepších pozic, kdo ví, kam se můžeme dostat?"